Danielewicz Michał (1982- )
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Grabowski Istvan
(851)
Kotwica Wojciech
(782)
Dragan Justyna
(763)
Danielewicz Michał (1982- )
(-)
Chodyka Anna
(713)
Pietrzela Marek
(698)
Kowalska Dorota
(664)
Koziara Ewa
(612)
Smółko Zbigniew
(545)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(459)
Wasak Anna
(415)
Demidowicz Tomasz
(413)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(380)
Danielewicz Joanna
(362)
Laszuk Roman
(358)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(345)
Zarawska Patrycja
(338)
Drewnowski Jacek (1974- )
(325)
Pawluk Monika
(324)
AWAW
(318)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(317)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(316)
Fabianowska Małgorzata
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Shakespeare William (1564-1616)
(301)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(299)
Roberts Nora (1950- )
(298)
(g)
(297)
Kalinowski Szczepan
(286)
Kolęda Kamila
(285)
Sroka Jerzy
(274)
Chodyka Paulina
(269)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(255)
Burda Ewelina
(253)
Korwin Jacek
(243)
Prus Bolesław (1847-1912)
(241)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Lesiuk-Klujewska Justyna
(238)
Maciejuk Maciej
(238)
Maziejuk Czesław
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Hordejuk Sławomir
(231)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
(JES)
(227)
Steel Danielle (1947- )
(227)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(226)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(223)
Popławska Anna (literatura)
(221)
Christie Agatha (1890-1976)
(220)
Kornacki Ryszard
(217)
Zimnicka Iwona (1963- )
(210)
Goscinny René (1926-1977)
(208)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(207)
Tuwim Julian (1894-1953)
(207)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(206)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(206)
Goliński Zbigniew
(201)
IGR
(201)
Ludwikowska Jolanta
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Polkowski Andrzej
(195)
(a)
(194)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Geresz Józef
(193)
Kielar Arkadiusz
(191)
Rzehak Wojciech (1967- )
(190)
Braiter Paulina (1968- )
(185)
Chodyka-Łukaszuk Paulina
(184)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(184)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(182)
Malczuk Beata
(180)
Mazan Maciejka
(177)
Włodarczyk Barbara
(170)
King Stephen (1947- )
(168)
Brodowska Małgorzata
(167)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(160)
Jachowicz Stanisław
(159)
Szulc Andrzej
(158)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(157)
Kraśko Jan (1954- )
(157)
Węda Łukasz
(157)
Chomiuk Janusz
(156)
Disney Walt (1901-1966)
(156)
Chomiuk J
(155)
Gawryluk Barbara (1957- )
(154)
Sandemo Margit (1924- )
(154)
Welik Grzegorz
(153)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(152)
Madan Justyna
(151)
Ochab Janusz (1971- )
(150)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(146)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(146)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(144)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Ford, Aleksander (1908-1980)
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Scenarzyści filmowi polscy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Film polski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Ford : reżyser / Michał Danielewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2019. - 348, [3] s. : ilustracje ; 22 cm.
Aleksander Ford na świat przychodzi jako Mosze Lifszyc. Mosze ucieka przed nędzą pracy w fabryce, Aleksandra napędza ambicja i wiara w siebie. Pierwszy nigdy nie zrobił matury, drugi zmyśla studia na wydziale historii sztuki. Obaj kochają kino, które wciąż jeszcze jest nieme. Aleksander Ford debiutuje w wieku 21 lat, trzy lata później odbiera nagrodę za najlepszy film roku. Ma talent, ale zamiast prostej ścieżki kariery wybiera niełatwą drogę twórcy zaangażowanego. Lawiruje pomiędzy komercyjnymi wymogami prymitywnego rynku filmowego, państwową cenzurą oraz ambicją robienia filmów „istotnych społecznie”. Wyrasta na pierwszego filmowego buntownika II RP. Przyparty do ściany, woli zrezygnować z gotowego filmu niż okroić go zgodnie z zaleceniami cenzury. Przez lata na peryferiach branży, po wojnie ląduje na szczycie. Znajomi obejmują najwyższe stanowiska w Polsce Ludowej - oni wybierają politykę na całego, on chce robić filmy i wreszcie żyć jak uznany reżyser. Ludzie niewiele mogą o nim powiedzieć, za to wszyscy pamiętają, czym jeździł. Dobre samochody, kobiety i garnitury szyte na miarę - tego ma sporo, i tylko filmów niewiele. W nowej Polsce ciężko je robić nawet komuś takiemu jak on. Władza oczekuje, że będzie trzymać się bezpiecznych tematów, ale on nie byłby wtedy Fordem. Obraz człowieka wyłaniający się z dostępnych przekazów i wspomnień daleki jest od jednoznaczności. Komunista w mercedesie. Pamiętliwy satrapa, który wchodząc na plan filmowy każdego członka ekipy wita serdecznym uściskiem dłoni. Twórca chętnie korzystający z politycznych koneksji, którego Polański wspomina jako „niebywale kompetentnego filmowca”. W swych filmach nieraz podważa narodowe mity, ale potrafi je też podsycać. W swym środowisku budzi przeważnie niechęć. Kiedy w marcu ’68 staje się głównym celem ataków w świecie filmowym, nikt nie staje w jego obronie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 Dan (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej