Woźny Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dramat (rodzaj)
(6)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
BARWNA (młodzież)
(1)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 3
(9)
Filia nr 6
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Grabowski Istvan
(851)
Kotwica Wojciech
(782)
Dragan Justyna
(763)
Woźny Agnieszka
(-)
Chodyka Anna
(730)
Pietrzela Marek
(698)
Kowalska Dorota
(664)
Koziara Ewa
(612)
Smółko Zbigniew
(548)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(459)
Wasak Anna
(415)
Demidowicz Tomasz
(413)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(380)
Danielewicz Joanna
(369)
Laszuk Roman
(358)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(345)
Zarawska Patrycja
(341)
Drewnowski Jacek (1974- )
(325)
Pawluk Monika
(324)
AWAW
(318)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(317)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(316)
Fabianowska Małgorzata
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Shakespeare William (1564-1616)
(301)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(299)
Roberts Nora (1950- )
(298)
(g)
(297)
Kalinowski Szczepan
(286)
Kolęda Kamila
(285)
Sroka Jerzy
(274)
Chodyka Paulina
(269)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(255)
Burda Ewelina
(253)
Lesiuk-Klujewska Justyna
(246)
Korwin Jacek
(243)
Prus Bolesław (1847-1912)
(241)
Maciejuk Maciej
(239)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Maziejuk Czesław
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Hordejuk Sławomir
(231)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
(JES)
(227)
Steel Danielle (1947- )
(227)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(226)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(223)
Popławska Anna (literatura)
(221)
Christie Agatha (1890-1976)
(220)
Kornacki Ryszard
(217)
Zimnicka Iwona (1963- )
(210)
Goscinny René (1926-1977)
(208)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(207)
Tuwim Julian (1894-1953)
(207)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(206)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(206)
Goliński Zbigniew
(201)
IGR
(201)
Ludwikowska Jolanta
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Polkowski Andrzej
(195)
(a)
(194)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Geresz Józef
(193)
Kielar Arkadiusz
(191)
Rzehak Wojciech (1967- )
(190)
Braiter Paulina (1968- )
(185)
Chodyka-Łukaszuk Paulina
(184)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(184)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(182)
Malczuk Beata
(180)
Mazan Maciejka
(177)
Włodarczyk Barbara
(170)
King Stephen (1947- )
(168)
Brodowska Małgorzata
(167)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(160)
Jachowicz Stanisław
(159)
Szulc Andrzej
(159)
Kraśko Jan (1954- )
(158)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(157)
Węda Łukasz
(157)
Chomiuk Janusz
(156)
Disney Walt (1901-1966)
(156)
Chomiuk J
(155)
Gawryluk Barbara (1957- )
(154)
Sandemo Margit (1924- )
(154)
Welik Grzegorz
(153)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(152)
Madan Justyna
(151)
Ochab Janusz (1971- )
(151)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(146)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(146)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(144)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
1601-1700
(4)
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(8)
Temat: czas
1601-
(1)
Gatunek
Komedia francuska
(6)
Dramat (gatunek literacki)
(5)
Komedia
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Powieść francuska
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Dramat angielski
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
Książka
W koszyku
(Lektura z Opracowaniem)
W latach 50. głośna była sprawa prowincjonalnego lekarza Delamare, którego żona popełniła samobójstwo zostawiając męża z małą córeczką. Ta wstrząsająca historia stała się kanwą powieści „Pani Bovary”, w której przedstawił Flaubert losy Karola i Emmy. Ta obfitująca w wiele wątków historia stanowi wycinek z życia ludzi mieszkających w małym miasteczku we Francji za czasów Napoleona III. To historia ludzi pospolitych, o których nie pamięta historia, ich wzlotów, upadków, sukcesów, słabości, osobistych dramatów. Główna Bohaterka - Emma - jest postacią niezwykle skomplikowaną i ciekawą, w atmosferze nudnego życia pospolitych mieszczan nie potrafi się odnaleźć. Jej losy stanowią krytykę drobnomieszczaństwa, ciasnych umysłów pozbawionych ambicji, zamkniętych i nietolerancyjnych. Powieść prezentuje problemy społeczne owych czasów - płytkie, schematyczne związki rodzinne, obłudę i hipokryzję dorobkiewiczów pozbawionych manier i klasy. „Pani Bovary” w przekładzie i z komentarzami Ryszarda Engelkinga, po raz pierwszy tak bliska oryginału. Zmieniony przekład Ryszarda Engelkinga (w stosunku do wydania z 2005 roku zawiera kilkaset ulepszeń), z przedmową, w której tłumacz wyjaśnia, jak powinno się czytać powieść Flauberta w zgodzie z intencjami autora (poprzednie przekłady utrwaliły w wielu czytelnikach lekturę nieco naiwną), oraz komentarzami, wśród których znajdziemy m.in. zarzucone przez Flauberta warianty i rozwinięcia tej klasycznej powieści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura : wydanie z opracowaniem)
W latach 50. głośna była sprawa prowincjonalnego lekarza Delamare, którego żona popełniła samobójstwo zostawiając męża z małą córeczką. Ta wstrząsająca historia stała się kanwą powieści „Pani Bovary”, w której przedstawił Flaubert losy Karola i Emmy. Ta obfitująca w wiele wątków historia stanowi wycinek z życia ludzi mieszkających w małym miasteczku we Francji za czasów Napoleona III. To historia ludzi pospolitych, o których nie pamięta historia, ich wzlotów, upadków, sukcesów, słabości, osobistych dramatów. Główna Bohaterka - Emma - jest postacią niezwykle skomplikowaną i ciekawą, w atmosferze nudnego życia pospolitych mieszczan nie potrafi się odnaleźć. Jej losy stanowią krytykę drobnomieszczaństwa, ciasnych umysłów pozbawionych ambicji, zamkniętych i nietolerancyjnych. Powieść prezentuje problemy społeczne owych czasów - płytkie, schematyczne związki rodzinne, obłudę i hipokryzję dorobkiewiczów pozbawionych manier i klasy. „Pani Bovary” w przekładzie i z komentarzami Ryszarda Engelkinga, po raz pierwszy tak bliska oryginału. Zmieniony przekład Ryszarda Engelkinga (w stosunku do wydania z 2005 roku zawiera kilkaset ulepszeń), z przedmową, w której tłumacz wyjaśnia, jak powinno się czytać powieść Flauberta w zgodzie z intencjami autora (poprzednie przekłady utrwaliły w wielu czytelnikach lekturę nieco naiwną), oraz komentarzami, wśród których znajdziemy m.in. zarzucone przez Flauberta warianty i rozwinięcia tej klasycznej powieści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lektura : z opracowaniem)
Komedia Moliere'a. Jej wystawieniu w 1664 towarzyszyły skandal i protest dostojników duchownych. Sztuka, w treści stanowiąca drwinę z hipokryty, w rzeczywistości mierzyła w istotę etyki i moralności katolickiej, które głosząc hasła sprzeczne z naturą sprzyjały szerzeniu się obłudy i zakłamania. Komedia, zdjęta z afiszy, wystawiona została ponownie dopiero w 1669. Bohaterem dzieła jest Tartuffe, pobożniś, mistrz obłudy i sprytu, który wykorzystując naiwność Orgona, poczciwego mieszczanina, przejmuje rządy w jego domu. Nakazując innym post, sam niczego sobie nie odmawia, piętnując przejawy nieskromności (zbyt duży dekolt służącej) zaleca się do żony swojego dobroczyńcy. Zdemaskowany nie waha się złożyć donosu na Orgona i przejąć jego majątku, który ten, zaślepiony pobożnością świętoszka, nieopatrznie mu zapisał.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (2 egz.)
Biblioteka szpitalna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lektura : wydanie z opracowaniem)
Komedia Moliere'a. Jej wystawieniu w 1664 towarzyszyły skandal i protest dostojników duchownych. Sztuka, w treści stanowiąca drwinę z hipokryty, w rzeczywistości mierzyła w istotę etyki i moralności katolickiej, które głosząc hasła sprzeczne z naturą sprzyjały szerzeniu się obłudy i zakłamania. Komedia, zdjęta z afiszy, wystawiona została ponownie dopiero w 1669. Bohaterem dzieła jest Tartuffe, pobożniś, mistrz obłudy i sprytu, który wykorzystując naiwność Orgona, poczciwego mieszczanina, przejmuje rządy w jego domu. Nakazując innym post, sam niczego sobie nie odmawia, piętnując przejawy nieskromności (zbyt duży dekolt służącej) zaleca się do żony swojego dobroczyńcy. Zdemaskowany nie waha się złożyć donosu na Orgona i przejąć jego majątku, który ten, zaślepiony pobożnością świętoszka, nieopatrznie mu zapisał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura : z opracowaniem)
Komedia Moliere'a. Jej wystawieniu w 1664 towarzyszyły skandal i protest dostojników duchownych. Sztuka, w treści stanowiąca drwinę z hipokryty, w rzeczywistości mierzyła w istotę etyki i moralności katolickiej, które głosząc hasła sprzeczne z naturą sprzyjały szerzeniu się obłudy i zakłamania. Komedia, zdjęta z afiszy, wystawiona została ponownie dopiero w 1669. Bohaterem dzieła jest Tartuffe, pobożniś, mistrz obłudy i sprytu, który wykorzystując naiwność Orgona, poczciwego mieszczanina, przejmuje rządy w jego domu. Nakazując innym post, sam niczego sobie nie odmawia, piętnując przejawy nieskromności (zbyt duży dekolt służącej) zaleca się do żony swojego dobroczyńcy. Zdemaskowany nie waha się złożyć donosu na Orgona i przejąć jego majątku, który ten, zaślepiony pobożnością świętoszka, nieopatrznie mu zapisał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura z opracowaniem)
Komedia Moliere'a. Jej wystawieniu w 1664 towarzyszyły skandal i protest dostojników duchownych. Sztuka, w treści stanowiąca drwinę z hipokryty, w rzeczywistości mierzyła w istotę etyki i moralności katolickiej, które głosząc hasła sprzeczne z naturą sprzyjały szerzeniu się obłudy i zakłamania. Komedia, zdjęta z afiszy, wystawiona została ponownie dopiero w 1669. Bohaterem dzieła jest Tartuffe, pobożniś, mistrz obłudy i sprytu, który wykorzystując naiwność Orgona, poczciwego mieszczanina, przejmuje rządy w jego domu. Nakazując innym post, sam niczego sobie nie odmawia, piętnując przejawy nieskromności (zbyt duży dekolt służącej) zaleca się do żony swojego dobroczyńcy. Zdemaskowany nie waha się złożyć donosu na Orgona i przejąć jego majątku, który ten, zaślepiony pobożnością świętoszka, nieopatrznie mu zapisał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 Mol (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Eliza i Walery rozmawiają o możliwościach uwolnienia się spod władzy Harpagona. Mężczyzna planuje zdobyć zaufanie ojca i w ten sposób doprowadzić do ślubu z ukochaną. Kleant, brat Elizy, mówi o swojej miłości do Marianny. Harpagon wyrzuca służącego Strzałkę w obawie, że go okradł. Oświadcza Elizie, że planuje wydać ją za bogatego wdowca Anzelma, a sam chce się ożenić z Marianną. Wybucha kłótnia, którą łagodzi Walery, zyskując przychylność Harpagona. Kleant i Strzałka rozmawiają o lichwie Harpagona. Do domu przybywa Frozyna, która jednak nie dostaje zapłaty za swe usługi. Harpagon przyjmuje w domu narzeczoną Mariannę bardzo skromnym posiłkiem. Kleant wręcza dziewczynie pierścień ojca. Młodzi są jednak zrozpaczeni i zwierzają się Frozynie. Nieoczekiwanie przybywa Strzałka, który oświadcza Kleantowi, że ukradł Harpagonowi szkatułkę. Skąpiec w tym czasie szaleje i rozpacza po stracie. Rozpoczyna się śledztwo w sprawie skradzionych pieniędzy. Na scenę wkracza Anzelm, który opowiada Waleremu o wypadku na morzu i zaginięciu rodziny d'Alburci. Okazuje się, że Walery i Marianna to dzieci Anzelma, który okazał się zaginionym Tomaszem. Kleant szantażuje ojca i wymusza zgodę na ślub z Marianną. Anzelm zgadza się sfinansować dwa wesela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L Mol (4 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
BARWNA (młodzież)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III/P (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej