Sorting
Source
Zbiory
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(1)
Author
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Hassed Craig
(1)
Kaczmarek Oskar
(1)
Redlicka Agata
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Subject
Kształcenie
(1)
Mindfulness
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Samopoznanie
(1)
Uczenie się
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Najważniejsze w procesie uczenia się są momenty, w których odkrywamy, że otaczający nas świat jest fascynujący. To one wpływają na nasz rozwój osobisty oraz powodują, że mamy pełny kontakt ze sobą. Jednak powszechne sztywne podejście do nauki sprawia, że dzieci tracą wrodzoną radość z odkrywania i chęć uczenia się nowych zagadnień. Nasiąkają także nieuwagą rodziców oraz nawykiem podejmowania kilku działań naraz, co pogarsza koncentrację i pamięć, rozprasza i zwiększa poziom stresu. Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę – książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia. Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić skoncentrować się na tym, co najważniejsze we współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to, poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania. Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji, a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacji i rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał, zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas przeznaczony na naukę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 1 Has (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again