Sorting
Source
Zbiory
(3)
Form of Work
Publikacje dydaktyczne
(3)
Książki
(2)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(1)
only on-site
(1)
unavailable
(1)
Branch
BARWNA (młodzież)
(2)
BARWNA. Czytelnia (dzieci)
(1)
Author
Szurek Michał (1946- )
(1)
Świercz Joanna
(1)
Świć Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Szkoły podstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 5
(1)
Klasa 6
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Subject
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Matematyka
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Interesujące, że słowa szyfr, cyfra i zero wzięły się z tego samego arabskiego as-siphr. Szyfr, w odróżnieniu od kodu, ma utajnić informację, uczynić ją niedostępną dla innych, często jest nim przeciwnik na polu walki. Ale kryptologia (tak się nazywa nauka o szyfrach) ma też znaczenie w pokojowym świecie, jednym z zastosowań jest podpis elektroniczny. Podpisując się piórem (długopisem, ołówkiem), zostawiam swój charakterystyczny, trudno podrabialny właśnie podpis. Jak adresat listu ma rozpoznać, że tym, kto wstukał w edytorze Word moje imię i nazwisko (i nawet numer PESEL) pod dokumentem sprzedaży samochodu, byłem naprawdę ja. Dość zrozumiałe, że tu wkracza matematyka i informatyka. Chcę to właśnie pokazać na prostych, ciekawych przykładach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
BARWNA (młodzież)
There are copies available to loan: sygn. 51 Szu (1 egz.)
Brochure
In basket
Kodowanie na dywanie / Anna Świć. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. - 56 s. : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
„Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Co on właściwie oznacza? Jak go stworzyć? Coraz częściej temat kodowania, programowania przewija się w rozmowach rodziców, nauczycieli, w mediach. Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Jesteś nauczycielem i boisz się wprowadzać elementy kodowania, a może rodzicem, który chciałby spróbować kodowania razem z dzieckiem? Myślę, że ta książka będzie odpowiedzią na Twoje potrzeby. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowałam i oznaczyłam symbolami, dzieląc je na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1–3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Należy pamiętać jednak, że podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Zachęcam również do potraktowania zaproponowanych przeze mnie zabaw jako bazy, która może być modyfikowana w dowolny sposób. Ostatni rozdział przeznaczyłam na zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to taki łącznik między „kodowaniem na dywanie”, a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze. Drogi Czytelniku, mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie.”
This item is available in one branch. Expand information to see details.
BARWNA. Czytelnia (dzieci)
O dostępność zapytaj w bibliotece.: sygn. (Pomoc) (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera ponad 1600 zadań zebranych w 55 zestawów, które służą do gry w bingo matematyczne. Konstrukcja książki umożliwia ćwiczenie ponad 80% umiejętności wymienionych jako konieczne w podstawie programowej z matematyki dla II etapu edukacyjnego. Przedstawiona w publikacji metoda pracy stanowi skutecznie narzędzie do wykorzystania w czasie lekcji powtórzeniowych, utrwalania wiedzy pod koniec semestru czy roku szkolnego. Innym praktycznym zastosowaniem bingo jest użyteczność w sytuacji, gdy pełni się zastępstwo w innej klasie. Bingo matematyczne pomoże także rodzicom, którzy starają się pomóc w kształtowaniu umiejętności matematycznych swoich dzieci. Zadania zawarte w książce są niewątpliwie ciekawą alternatywą dla zadań zawartych w zeszytach ćwiczeń czy podręcznikach do nauki matematyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
BARWNA (młodzież)
All copies are currently on loan: sygn. 51 Świ (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again