Podgórska Hanna
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
BARWNA (młodzież)
(1)
Czytelnia Główna
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Grabowski Istvan
(851)
Kotwica Wojciech
(782)
Dragan Justyna
(763)
Podgórska Hanna
(-)
Chodyka Anna
(724)
Pietrzela Marek
(698)
Kowalska Dorota
(664)
Koziara Ewa
(612)
Smółko Zbigniew
(545)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(459)
Wasak Anna
(415)
Demidowicz Tomasz
(413)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(380)
Danielewicz Joanna
(368)
Laszuk Roman
(358)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(345)
Zarawska Patrycja
(338)
Drewnowski Jacek (1974- )
(325)
Pawluk Monika
(324)
AWAW
(318)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(317)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(316)
Fabianowska Małgorzata
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Shakespeare William (1564-1616)
(301)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(299)
Roberts Nora (1950- )
(298)
(g)
(297)
Kalinowski Szczepan
(286)
Kolęda Kamila
(285)
Sroka Jerzy
(274)
Chodyka Paulina
(269)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(255)
Burda Ewelina
(253)
Lesiuk-Klujewska Justyna
(246)
Korwin Jacek
(243)
Prus Bolesław (1847-1912)
(241)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Maciejuk Maciej
(238)
Maziejuk Czesław
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Hordejuk Sławomir
(231)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
(JES)
(227)
Steel Danielle (1947- )
(227)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(226)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(223)
Popławska Anna (literatura)
(221)
Christie Agatha (1890-1976)
(220)
Kornacki Ryszard
(217)
Zimnicka Iwona (1963- )
(210)
Goscinny René (1926-1977)
(208)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(207)
Tuwim Julian (1894-1953)
(207)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(206)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(206)
Goliński Zbigniew
(201)
IGR
(201)
Ludwikowska Jolanta
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Polkowski Andrzej
(195)
(a)
(194)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Geresz Józef
(193)
Kielar Arkadiusz
(191)
Rzehak Wojciech (1967- )
(190)
Braiter Paulina (1968- )
(185)
Chodyka-Łukaszuk Paulina
(184)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(184)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(182)
Malczuk Beata
(180)
Mazan Maciejka
(177)
Włodarczyk Barbara
(170)
King Stephen (1947- )
(168)
Brodowska Małgorzata
(167)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(160)
Jachowicz Stanisław
(159)
Szulc Andrzej
(159)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(157)
Kraśko Jan (1954- )
(157)
Węda Łukasz
(157)
Chomiuk Janusz
(156)
Disney Walt (1901-1966)
(156)
Chomiuk J
(155)
Gawryluk Barbara (1957- )
(154)
Sandemo Margit (1924- )
(154)
Welik Grzegorz
(153)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(152)
Madan Justyna
(151)
Ochab Janusz (1971- )
(150)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(146)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(146)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(144)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Historia
(2)
Sztuka
(2)
Akademizm (kierunek artystyczny)
(1)
Manieryzm
(1)
Podróżnictwo
(1)
Realizm
(1)
Romantyzm
(1)
Style i kierunki artystyczne
(1)
Temat
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
Gatunek
Album
(2)
Sztuka europejska
(2)
Encyklopedia
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Sztuka renesansu
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Wielka Historia Sztuki ; t. 7)
Tom VII obejmuje główne nurty sztuki europejskiej w burzliwym okresie dziejów kontynentu od podbojów Napoleona po Wiosnę Ludów. Bonaparte doceniał propagandową rolę sztuki i potrafił ją wykorzystać w kształtowaniu swego wizerunku. Pomagali mu w tym malarze tej miary, co David i Canova. W architekturze monumentalny styl cesarstwa miał znamionować siłę i trwałość jego władzy. Źródłem inspiracji ówczesnych artystów była kultura starożytnej Grecji i Rzymu, a po kampanii bliskowschodniej także Egiptu. Reakcją na chłodny, racjonalny neoklasycyzm, którego zasadom najpełniej hołdował rzeźbiarz Bertel Thorvaldsen, była afirmacja nieujarzmionej natury i kult wzniosłego ducha, szarpanego namiętnościami, widoczne w romantycznych pejzażach Niemca Caspara Friedricha czy Anglików Johna Constable’a i Wiliama Turnera. We Francji, akademickie malarstwo Jeana Auguste’a Dominique Ingresa, cieszyło się nadal ogromnym uznaniem. Jego rywalami byli Théodore Géricault, twórca dynamicznych obrazów o dużej sile wyrazu, i Eugène Delacroix, żywo reagujący na problemy społeczne i polityczne epoki. Równie zaangażowany był Hiszpan Francisco Goya, autor przejmującego cyklu rycin Okropności wojny. Zainteresowanie artystów życiem zwykłych ludzi znacznie wzrosło po francuskiej rewolucji lutowej 1848 roku, czego dowodzą obrazy Courbeta, Daumiera czy Milleta, uważanych za głównych przedstawicieli realizmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
O dostępność zapytaj w bibliotece.: sygn. 7.03(091) Wie (1 egz.)
BARWNA. Czytelnia (młodzież)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Dojrzały renesans i manieryzm / Susanna Buricchi ; [tł. Hanna Podgórska]. - Warszawa : Arkady, 2011. - 407, [1] s. : il. kolor. ; 30 cm.
(Wielka Historia Sztuki ; t. 4)
W tomie IV omówiona została sztuka dojrzałego renesansu dominująca we Włoszech w XVI wieku, kiedy to rywalizowali ze sobą trzej genialni artyści Leonardo da Vinci, Michał Anioł i Rafael Santi, a ich dzieła stanowiły punkt odniesienia dla pozostałych działających wówczas twórców, takich jak Donato Bramante, Jacopo Sansovino, Correggio, Perugino, Sodoma. Jednak następne pokolenie artystów, z Jacopem Pontormo i Rossem Fiorentino na czele, a potem Giuliem Romano, Parmigianinem, Cellinim, Bronzinem zerwało z klasycznymi kanonami sztuki renesansowej, zaczęło świadome łamać zasady harmonii doprowadzając do powstania ekstrawaganckiej i fantastycznej deformacji, zwanej manieryzmem. Był to też czas rozkwitu tonalnego malarstwa weneckiego i twórczości Giorgionego, Tycjana, później Tintoretta i Veronesego, w architekturze zaś w twórczości Palladia powrotu do form klasycznych, a na północ od Alp działalności jednego z najwybitniejszych renesansowych malarzy niemieckich Albrechta Dürera, a także Hieronima Boscha i Pietera Breugela starszego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
O dostępność zapytaj w bibliotece.: sygn. 7.03(091) Wie (1 egz.)
BARWNA. Czytelnia (młodzież)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
BARWNA (młodzież)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 75 Pel (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej