Pindel Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Filia nr 1
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Grabowski Istvan
(851)
Kotwica Wojciech
(782)
Dragan Justyna
(763)
Pindel Tomasz
(-)
Chodyka Anna
(730)
Pietrzela Marek
(698)
Kowalska Dorota
(664)
Koziara Ewa
(612)
Smółko Zbigniew
(554)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(459)
Wasak Anna
(415)
Demidowicz Tomasz
(413)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(380)
Danielewicz Joanna
(369)
Laszuk Roman
(358)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(345)
Zarawska Patrycja
(341)
Drewnowski Jacek (1974- )
(325)
Pawluk Monika
(324)
AWAW
(318)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(317)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(315)
Fabianowska Małgorzata
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Shakespeare William (1564-1616)
(300)
Roberts Nora (1950- )
(298)
(g)
(297)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(297)
Kalinowski Szczepan
(286)
Kolęda Kamila
(285)
Sroka Jerzy
(274)
Chodyka Paulina
(269)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(255)
Burda Ewelina
(253)
Lesiuk-Klujewska Justyna
(246)
Korwin Jacek
(243)
Maciejuk Maciej
(241)
Prus Bolesław (1847-1912)
(241)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Maziejuk Czesław
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Hordejuk Sławomir
(231)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
(JES)
(227)
Steel Danielle (1947- )
(227)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(225)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(223)
Popławska Anna (literatura)
(221)
Christie Agatha (1890-1976)
(219)
Kornacki Ryszard
(217)
Zimnicka Iwona (1963- )
(210)
Goscinny René (1926-1977)
(208)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(207)
Tuwim Julian (1894-1953)
(207)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(206)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
IGR
(201)
Ludwikowska Jolanta
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Polkowski Andrzej
(195)
(a)
(194)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Geresz Józef
(193)
Kielar Arkadiusz
(191)
Rzehak Wojciech (1967- )
(190)
Braiter Paulina (1968- )
(185)
Chodyka-Łukaszuk Paulina
(184)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(183)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(182)
Malczuk Beata
(180)
Mazan Maciejka
(178)
Włodarczyk Barbara
(170)
King Stephen (1947- )
(168)
Brodowska Małgorzata
(167)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(160)
Jachowicz Stanisław
(159)
Kraśko Jan (1954- )
(158)
Szulc Andrzej
(158)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(157)
Węda Łukasz
(157)
Chomiuk Janusz
(156)
Disney Walt (1901-1966)
(156)
Chomiuk J
(155)
Gawryluk Barbara (1957- )
(154)
Sandemo Margit (1924- )
(154)
Welik Grzegorz
(153)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(152)
Madan Justyna
(151)
Ochab Janusz (1971- )
(151)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(146)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(146)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(144)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura meksykańska
(1)
Temat
Handel narkotykami
(2)
Życie codzienne
(2)
Latynoamerykanie
(1)
Meksykanie
(1)
Melchor, Fernanda (1982- )
(1)
Nielegalni imigranci
(1)
Patologia społeczna
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwa narkotykowe
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Ameryka Łacińska
(1)
Honduras
(1)
Meksyk
(1)
Salwador
(1)
Veracruz (Meksyk ; stan)
(1)
Gatunek
Reportaż
(2)
Antologia
(1)
Publicystyka hiszpańska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Reporterska)
Dziobak literatury to najsłynniejsze określenie reportażu w świecie hiszpańskojęzycznym. Dziubak to bardzo dziwny ssak: ma dziób kaczki, włosy wydry i ogon bobra. Poza tym wydziela jad i składa jaja. Dziobak jest po trosze kaczką, po trosze wydrą lub bobrem, ale żadnym z tych zwierząt do końca. I właśnie reportaż latynoamerykański jest jak taki dziobak: czerpie z wielu gatunków - używa środków stylistycznych typowych dla prozy literackiej, konstruuje bohaterów jak w dramaturgii, syntetyzuje jak w poezji, surowo obserwuje jak w dziennikarstwie - ale jest oddzielnym bytem. W tej antologii nie ma opowieści o tym czego spodziewamy się po reportażach z tamtej części świata. Są zupełnie o czym innym: o peruwiańskiej tożsamości narodowej wyrażanej w słabości do napoju w ”kolorze sików i smaku gumy do żucia”; o urugwajskich Hitlerach, którzy nie wstydzą się swojego imienia; o brazylijskim miasteczku bliźniąt, w którym jedynacy są nieszczęśliwi jak nigdzie indziej na świecie; o wystawianym raz do roku krześle, na którym siedział Che Guevara, zanim zastrzelono go w boliwijskiej wiosce; o Czilangopolis – mieście Meksyk – gdzie żyje tak dużo ludzi, że nie sposób ich zliczyć, ale i nikt nie ma wrażenia, że zbywa właśnie on; o błaźnie – tak tradycyjnym gościu na pogrzebach w Kolumbii jak płaczki; o urugwajskiej poetce, która pisała „Każdy jest owocem dojrzewającym do swojej śmierci”; o Caracas – mieście, w którym Martin Caparrós zrozumiał wagę zdania: „Daj znać, jak dojedziesz”; o rozbieganych cieniach, które nafaszerowały gangstera Crayolę ołowiem, doprowadzając do jednego z najbrutalniejszych aktów przemocy w Salwadorze; o Auguście Pinochecie i jego największej w Chile bibliotece ;o Garcii Marquezie w fotelu dentystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 Dzi (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idą tysiącami. Uciekają przed gangami, przemocą i biedą. Z Salwadoru, Hondurasu, Gwatemali do wymarzonych Stanów Zjednoczonych. Każdego dnia nielegalni imigranci z Ameryki Środkowej wędrują przez Meksyk. Od tropikalnych lasów na południu po jałowe pustynie na północy. Pieszo, busami, na dachu pociągu. I każdego dnia dziesiątki, setki z nich padają ofiarą napadów, porwań, gwałtów i morderstw. Autor wędruje z imigrantami przez cały Meksyk i soczystym, mocnym językiem opisuje ich codzienność, stając się świadkiem dramatycznego przełomu. Małe bandy napastników i spontaniczne okrucieństwo zwykłych ludzi ustępują miejsca precyzyjnej działalności prawdziwych zawodowców: na scenę wkraczają kartele narkotykowe. Wstrząsający obraz współczesnego Meksyku i poruszająca opowieść o przestępczym przemyśle oraz jego ofiarach, które zdają się nikogo nie obchodzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 Mar (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Reportażowa Luneta)
Fernanda Melchor, jedna z najważniejszych powieściopisarek meksykańskich, zabiera czytelników w podróż po rodzinnym Veracruz i okolicach. To nie jest Miami to cykl wstrząsających literackich reportaży, które dzięki znakomitemu warsztatowi autorki wykraczają poza zwykłą literaturę faktu. Melchor przygląda się temu, co kieruje mordercami i społecznymi wyrzutkami, pragnieniom i okolicznościom, które pchają ich na drogę występku. Choć bohaterów jej tekstów łatwo byłoby nazwać potworami, meksykańska pisarka zmusza nas do próby zrozumienia ich, a nawet empatii. Pełne brutalności, przejmujące historie Fernandy Melchor pozwalają wniknąć w społeczeństwo na krawędzi chaosu, do którego gazetowe relacje z pierwszych stron nie dają dostępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej